Casus De afwezige medewerker

  • Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Cases

In gesprek met de afwezige medewerker

Stel je voor dat iedereen nagenoeg altijd werkt, dat er bijna geen afwezigheid is, tenzij iemand écht ziek heeft. Het gebeurt in veel bedrijven dat een of een aantal medewerkers zich met enige regelmaat ziekmelden. Korte periodes met weinig toelichting.

Vaak kort verzuim

Dit gebeurde ook bij een van onze klanten, een bedrijfsleider. Een van de medewerkers was vaak een dag of twee dagen ziek zonder dat er, vanuit de werknemer, een duidelijke reden werd genoemd.

Wat mag wel? En wat niet?

Als werkgever mag je hier ook niet naar vragen, maar je wilt het uiteraard wel oplossen. Dus hoe ga je hierover in gesprek? Wat mag je wel of niet vragen en wie kan helpen om het verzuim van de medewerker te beperken.

Begeleiding en tips

Wij hebben de bedrijfsleider hierin begeleid en de juiste partij ingeroepen om hem hierin te ondersteunen. Er kunnen namelijk heel veel redenen zijn die goed op te lossen zijn, maar die de werknemer zelf niet ziet.

Dankzij onze ondersteunen, het leren hoe men het gesprek aangaat en de juiste tips en tricks. Is de medewerker geholpen en verzuimt zij nagenoeg niet meer!

Nagenoeg geen verzuim onder medewerkers!

Medewerkers zijn bijna altijd afwezig, geen kortdurende en vage ziekmeldingen meer.